Lär dig om vin på Wineagency

Då en av mina favoritsysselsättningar är att surfa runt på nätet, så lyckas man ständigt att upptäcka nya saker och spännande sidor. Mitt senaste fynd måste helt klart vara Wineagency, som helt enkelt är en sida för dig som älskar vin och allting som har med det att göra.

Även om du inte är intresserad av viner, så kommer chansen helt klart öka för att ett intresse kommer att väckas till liv om du besöker denna sida. Till och med för dig som alltid och uteslutet bara varit en riktig ölmänniska, som älskar pubar och öl av alla dess slag. Till och med hopp finns det för dig.

Och bara för att du besöker sidan så behöver du inte bli varken vinexpert och börja dricka vin. Du kanske bara vill insupa en atmosfär som du så sällan närvarar i. En atmosfär som innebär rött, vitt eller ett somrigt rosévin.
Den skrönan som säger att vin är för ”fina” människor och öl är för män och byggarbetare. Den är det väl ändå dags att slå hål på? Så ge vinet en ärlig chans. Du kommer inte att ångra dig.

Kvinnan - En klassisk shopping stereotyp

Som vi alla vet så lever vi i en värld av stereotyper och fördomar av alla dess slag. Och även om vi kvinnor vill det eller inte, så hamnar vi omedvetet i dess typiska fack. Det spelar nog ingen roll om det skulle handla om kläder, utseende eller shopping. Vi hamnar i den stereotypa tankegången oavsett om vi vill eller inte.

En av dessa tankegångssätten gäller utan tvekan kvinnans behov att shoppa och ständigt konsumera. Oavsett om vi besöker en sajt som nicetech.se eller någon annan butik på nätet, så har vi svårt att inte handla någonting. Samma sak gäller om vi befinner oss i en skobutik eller någon annan modeaffär. Då kan vi helt enkelt inte undvika att handla något. En syn som alltså utan tvekan är fördomsfull så det bara ryker om det.

Och visst är det ett dilemma när det kommer till fördomar av olika slag. De finns där av en anledning, men kan heller aldrig konstateras som en sanning. Alla måste helt enkelt utgå ifrån det sunda förnuftet man faktiskt har, och på så sätt försöka tänka ett steg längre än näsan räcker. Problemet är väl att många inte kan det, och därför så bildas dessa typer av förutfattade meningar från första stund. Så tänk till lite extra nästa gång.  Helt plötsligt så kanske fördomen handlar om dig själv.

Trender vi minns

Det råder ingen tvekan om attd et funnits många trender de senaste 40 åren. Många bra och många dåliga. Ju senare in i tiden man kommer desto fler har det blivit, och desto mer bundna till dessa har publiken blivit.  Att följa en trend hör idag till vardagen och de felsta har någon gång gjort det. Vissa följer dem nästintill slaviskt, medans andra tar de med en kalckspark. Oavsett vad, så verkar många trender återkomma fast då i en mer förnyad coh modernare approach.

De flesta av oss har säkert flera utvalda minnen från diverse trender man upplevt genom åren. Vissa minns man med ett leende på läpparna, medans andra blir ihågkomna som både gräsliga och osmickrande. Här följer några exempel på trender vi minns.

  • Axelvaddar - En trend som av någon anledning återuppståt i dagens 2000-tal och har nog blivit mer populär nu än någonsin. Konstigt, med tanke på hur man bara för tre år sedan hånskrattade åt dessa axelkuddar.
  • Hunterboots - Tretorns gröna gummistövlar i all ära, men här har vi en trend som vi lär minnas om 20 år. Denna färgglada stövel har kommit allt bli mer populär än någonsin, och vem kunde tro att gummistövlar stod på tapeten näst vad gäller trender och mode.
  • Burlesk - Helt plötsligt vill alla vara bleka och kvinnligt kurviga. Till skillnad från 90-talets solariefest, har det nu blivit inne att vara blek. Gärna med ett knallrött läppstift tillsammans med kitchiga underkläder. inte undra på att Dita von Teese popularitet ökat det senaste året.

RSS 2.0